Suunnittele hyvännäköinen logodia – seitsemän PowerPoint-vinkkiä

958 695 Timo Sorri

Yksi myyntiesitysten yleinen keskustelunaihe on asiakasreferenssit. Tätä tukemaan esitysmateriaalissa on logosivu, jossa esitellään asiakasyritysten logot. Logosivut näyttävät usein pahalta, jos

  1. Logot on napattu pieninä ja matalaresoluutioisina websivun nurkasta
  2. Sijoiteltu esitysdialle sattumanvaraisesti
  3. Erikokoisia ja/tai kuvasuhteeltaan vääristyneitä
  4. Erivärisiä

 

Alla esimerkki hyvin toteutetusta logosivusta:

Kuvan lähde: http://www.pluralsight.com/training/About/Customers

 

Tässä seitsemän kohdan PowerPoint -vinkkilista, joilla vältät pahimmat ongelmat logosivujen kanssa.

  1. Etsi korkearesoluutioiset versiot logotiedostosta. Parhaat tulokset saat yleensä yrityksen omasta mediapankista.
  2. Jos mediapankkia ei ole saatavilla, hyödynnä esim. Googlen kuvahaun hakutyökaluja ja hae suuria kuvia (mielellään vielä .png muotoisia).
  3. Käytä valkoista diapohjaa, tällöin logon valkoinen taustaväri ei aiheuta turhaa visuaalista kohinaa dialla.
  4. Tee kaikista logoista suunnilleen yhtä korkeita. Vahvasti vaakasuuntaisten tai pystysuuntaisten logojen kanssa joudut poikkeamaan säännöstä.
  5. Asettele logot ruudukkoon, jossa ne ovat riveissä ja sarakkeissa keskeltä tasattuja. 
  6. Voit hyödyntää asettelussa PowerPointin taulukkoa, jonka teet lopuksi näkymättömäksi dialla.
  7. Saat aikaiseksi rauhallisemman vaikutelman, kun sävytät kaikki logot samanvärisiksi (ks. kuva yllä). Nopea keino PowerPointissa on poistaa värit (=sävytä mustavalkoiseksi) kaikista logokuvista. Tämän jälkeen vie logojen päälle valkoinen ja noin 40-50% läpinäkyvä piirroselementilaatikko. Paremman lopputuloksen saat aikaiseksi pienellä kuvankäsittelyllä.
AUTHOR

Timo Sorri

Timo Havainin perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja hänen intohimonsa on saada markkinoinnin ja myynnin yhteispeli toimimaan tehokkaalla tavalla. Timo on nelinkertaisesti sertifioitu account based marketing -strategi, ohjannut ABM:iin liittyvää Pro gradu -työtä ja tuonut maailman johtavan Demandbasen ABM-ratkaisun Suomen ja pohjoismaiden markkinalle. Timolla on tausta IT-johdon konsultoinnissa, ja markkinoinnissa ja myynnissä. Timo on myös aviomies, kolmen lapsen isä ja kova koripallofani.

All stories by: Timo Sorri
Read previous post:
Diaesimerkki - kokonaiskuva ja yksityiskohdat
Esitysdiakonsepti – kokonaiskuva ja yksityiskohdat

Ihmisaivot haluavat ymmärtää kokonaisuuden ennen yksityiskohtia. Tämä on yksi ihmisaivojen oppimiseen liittyvistä perussäännöistä, joihin voit perehtyä tarkemmin lukemalla esimerkiksi John...

Close