MITEN ACCOUNT BASED MARKETING ONNISTUU SUOMESSA?

Lataa ilmainen opas, opi ABM-ajattelu ja myy enemmän

Näin B2B-yrityksesi alkaa tekemään ABM:ää

Account Based Marketing -opas auttaa sinut ymmärtämään mitä on ABM, miten teet ABM:ää yleisesti ja miten istutat sen omaan yritykseesi.

Account Based Marketingia koskevassa tutkimuksessa Alterra Group selvitti, että Account Based Marketingia tekevistä yrityksistä 92 % totesi: ”ABM on avainasemassa yritysten menestykselleen”. Tämä siksi, että ABM:ässä lasket markkinointisi menestyksen myynnillisillä mittareilla, etkä katso pelkkää liidien määrää.

100 liidiähän voi olla joko roskaa tai kultaa – siksi olennaista on keskittyä laatuun.

Account Based Marketingissa kultaa olevat liidit tunnistetaan niiden yrityksellesi tuomasta liikevaihdosta, eikä pelkistä klikeistä, liidistatuksista tai sivulatauksista. Miten ABM:ää siis tehdään? Valitse itse kenet haluat asiakkaaksi, kohdista myyntitoimesi kyseisille yrityksille, ja mittaa tuloksia myynnillisesti.

Tähän löydät yksityiskohtaiset ohjeet Account Based Marketing -oppaastamme. Lataa se alta ilmaiseksi.

Avuksi ABM:än aloittamiseen:

”84 % markkinoinnin ammattilaisista sanoi ABM:än olevan ylivertainen perinteiseen B2B-myyntiin nähden”

–ITSMA, tutkimuslaitos

lataa-opas-lataa-webinaari-lataa-tutkimus

Havain Oy – Account Based Marketing -toimisto

Autamme asiakkaitamme ABM-ammattitaidollamme digitaalisessa asiakashankinnassa, myyntikontaktin muodostamisessa ja kaupan toteuttamisessa. Ajattelemme myyntiä nimenomaan kokonaisuutena asiakkaamme yrityksen kannalta. Vuonna 2018 yhdistimme voimamme maailmanmarkkinoiden johtavan ABM-ratkaisun Demandbasen kanssa ja olemme yhtiön partneri Suomessa. ABM-asiantuntemuksemme on käytettävissäsi.

Oppaan laativat ABM-asiantuntijasi:

Timo Sorri etämyynti

Timo Sorri

Timo on presentaatiosuunnittelija sekä Havainin perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja hyvät ja myyvät esitykset ovat hänen intohimonsa. Timolla on tausta IT-johdon konsultoinnissa, ja markkinoinnissa ja myynnissä.

Nykyään hän auttaa asiakkaitaan – niin pieniä yrityksiä kuin globaaleita konserneja ja julkishallinnon toimijoita – tekemään ideoistaan myyvää, selkeää ja vakuuttavaa viestintää ja automatisoituja markkinointikampanjoita. Timo on myös aviomies, kolmen lapsen isä ja kova koripallofani.

Atte Sallamo

Atte syttyy hyvien ABM-strategioiden luomisesta ja niiden toimivasta toteuttamisesta. Markkinointityönsä Atte aloitti B2C-asiakkaita yrityksille tuottaneena yrittäjänä. Siinä häntä kiinnostivat hyvä copy ja konversio. Aten osaaminen on kovassa käytössä Havainissa ja nyt Atte luo vetoavia ABM-sisältöjä asiakassegmentit huomioiden ja kohdentaa myyntisisältöjä ABM-työkaluilla B2B-ostopäättäjille.

Osaamisestaan Atte kirjoittaa blogia, jossa hän käsittelee ABM:ää ja myyntiä kokonaisuutena. Sen lisäksi hän nauttii vapaa-ajalla lautapelien pelaamisesta ja on (psykologia-, myynti-, ja historia-) kirjallisuuden suuri ystävä.

”97 % B2B-organisaatioista pääsi parempaan myyntitulokseen ABM:llä”

–SiriusDecisions, tutkimuslaitos

lataa-opas-lataa-webinaari-lataa-tutkimus

Account Based Marketing on B2B-yritysten valtti nukkuvien asiakkaiden herättämiseen. Kirjassaan Social Selling, Laura Pääkkönen toteaa, että ”Asiakkaat ovat nykyään edenneet ostoprosessissaan, jopa 60-90 %:iin ostopolusta, ennen kuin tarve myyjän kanssa keskustelulle ilmenee”. Tuon 60-90 % aikana asiakas voi tippua sinun ostopolultasi kilpailijan laariin. Tässä Account Based Marketing auttaa.

Tavoitat asiakkaasi aiemmin – juuri silloin, kun osto on heille ajankohtainen ja tuotteesi/palvelusi tarpeellinen.

Account Based Marketingissa otat aktiivisen otteen asiakashankintaan. Määrität kohdeasiakkuuksien listan koostumaan myyntipotentiaaliltaan parhaista yrityksistä ja kohdennat markkinointisi näille yrityksille aktiivisilla toimilla. Näin ei tuotteestasi/palvelustasi kiinnostunut asiakas karkaa kilpailijalle.

Account Based Marketingissa SINÄ valitset asiakkaasi, SINÄ koulutat asiakkaasi, ja SINÄ myyt asiakkaallesi.

Lataa ilmainen Account Based Marketing opas alta.

Avuksi ABM:än aloittamiseen:

lataa-opas-lataa-webinaari-lataa-tutkimus

Sivu käyttää evästeitä. Voit lukea niiden käytöstä evästeselosteestamme. Tietojasi käsittelemme luottamuksellisesti tietosuojaselosteessamme kuvatulla tavalla.

HAVAIN OY