Sivu käyttää evästeitä ja käsittelee tietojasi luottamuksellisesti tietosuojaselosteemme mukaisesti.

Account Based Marketing -opas auttaa sinut ymmärtämään mitä on ABM, miten teet ABM:ää yleisesti ja miten istutat sen omaan yritykseesi.

Account Based Marketingia koskevassa tutkimuksessa Alterra Group selvitti, että Account Based Marketingia tekevistä yrityksistä 92 % totesi: "ABM on avainasemassa yritysten menestykselleen". Tämä siksi, että ABM:ässä lasket markkinointisi menestyksen myynnillisillä mittareilla, etkä katso pelkkää liidien määrää.

100 liidiähän voi olla joko roskaa tai kultaa – siksi olennaista on keskittyä laatuun.

Account Based Marketingissa kultaa olevat liidit tunnistetaan niiden yrityksellesi tuomasta liikevaihdosta, eikä pelkistä klikeistä, liidistatuksista tai sivulatauksista. Miten ABM:ää siis tehdään? Valitse itse kenet haluat asiakkaaksi, kohdista myyntitoimesi kyseisille yrityksille, ja mittaa tuloksia myynnillisesti.

Tähän löydät yksityiskohtaiset ohjeet Account Based Marketing -oppaastamme. Lataa se alta ilmaiseksi.

Lataa ilmainen

Account Based Marketing -opas

Lataa Myyntipresentaation pelikirja

Mitä opit ABM-oppaasta?

  • Opit mitä on Account Based Marketing

  • Opit ajattelemaan myyntiä ja markkinointia yhtenä kokonaisuutena, joka pelaa yhteen Account Based Marketingin opein

  • Opit tekemään myyntivetoista Account Based Marketingia ja mittaamaan sen menestystä omassa yrityksessäsi

"84 % markkinoinnin ammattilaisista sanoi ABM:än olevan ylivertainen perinteiseen B2B-myyntiin nähden"

–ITSMA, tutkimuslaitos

Havain Oy - Account Based Marketing -toimisto

"97 % B2B-organisaatioista pääsi parempaan myyntitulokseen ABM:llä"

–SiriusDecisions, tutkimuslaitos

Account Based Marketing on B2B-yritysten valtti nukkuvien asiakkaiden herättämiseen. Kirjassaan Social Selling, Laura Pääkkönen toteaa, että "Asiakkaat ovat nykyään edenneet ostoprosessissaan, jopa 60-90 %:iin ostopolusta, ennen kuin tarve myyjän kanssa keskustelulle ilmenee". Tuon 60-90 % aikana asiakas voi tippua sinun ostopolultasi kilpailijan laariin. Tässä Account Based Marketing auttaa.

Tavoitat asiakkaasi aiemmin – juuri silloin, kun osto on heille ajankohtainen ja tuotteesi/palvelusi tarpeellinen.

Account Based Marketingissa otat aktiivisen otteen asiakashankintaan. Määrität kohdeasiakkuuksien listan koostumaan myyntipotentiaaliltaan parhaista yrityksistä ja kohdennat markkinointisi näille yrityksille aktiivisilla toimilla. Näin ei tuotteestasi/palvelustasi kiinnostunut asiakas karkaa kilpailijalle.

Account Based Marketingissa SINÄ valitset asiakkaasi, SINÄ koulutat asiakkaasi, ja SINÄ myyt asiakkaallesi.

Lataa ilmainen Account Based Marketing opas alta.

LATAA OPAS

Sivu käyttää evästeitä ja käsittelee tietojasi luottamuksellisesti tietosuojaselosteemme mukaisesti.  © 2018 HAVAIN OY

Autamme asiakkaitamme ABM-ammattitaidollamme digitaalisessa asiakashankinnassa, myyntikontaktin muodostamisessa ja kaupan toteuttamisessa. Ajattelemme myyntiä nimenomaan kokonaisuutena asiakkaamme yrityksen kannalta. Vuonna 2018 yhdistimme voimamme maailmanmarkkinoiden johtavan ABM-ratkaisun Demandbasen kanssa ja olemme yhtiön partneri Suomessa. ABM-asiantuntemuksemme on käytettävissäsi.

Oppaan laativat ABM-asiantuntijasi:

Timo on presentaatiosuunnittelija sekä Havainin perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja hyvät ja myyvät esitykset ovat hänen intohimonsa. Timolla on tausta IT-johdon konsultoinnissa, ja markkinoinnissa ja myynnissä.

Nykyään hän auttaa asiakkaitaan – niin pieniä yrityksiä kuin globaaleita konserneja ja julkishallinnon toimijoita – tekemään ideoistaan myyvää, selkeää ja vakuuttavaa viestintää ja automatisoituja markkinointikampanjoita. Timo on myös aviomies, kolmen lapsen isä ja kova koripallofani.

Atte syttyy hyvien ABM-strategioiden luomisesta ja niiden toimivasta toteuttamisesta. Markkinointityönsä Atte aloitti B2C-asiakkaita yrityksille tuottaneena yrittäjänä. Siinä häntä kiinnostivat hyvä copy ja konversio. Aten osaaminen on kovassa käytössä Havainissa ja nyt Atte luo vetoavia ABM-sisältöjä asiakassegmentit huomioiden ja kohdentaa myyntisisältöjä ABM-työkaluilla B2B-ostopäättäjille.

Osaamisestaan Atte kirjoittaa blogia, jossa hän käsittelee ABM:ää ja myyntiä kokonaisuutena. Sen lisäksi hän nauttii vapaa-ajalla lautapelien pelaamisesta ja on (psykologia-, myynti-, ja historia-) kirjallisuuden suuri ystävä.

LATAA OPAS

Timo Sorri

Atte Sallamo

Ota ABM-ammattitaitomme käyttöösi

Mitä opit ABM-oppaasta?

  • Opit mitä on Account Based Marketing

  • Opit ajattelemaan myyntiä ja markkinointia yhtenä kokonaisuutena, joka pelaa yhteen Account Based Marketingin opein

  • Opit tekemään myyntivetoista Account Based Marketingia ja mittaamaan sen menestystä omassa yrityksessäsi

Lataa ilmainen

Account Based Marketing -opas

MITEN ACCOUNT BASED MARKETING ONNISTUU SUOMESSA?

Lataa ilmainen opas, opi ABM-ajattelu ja myy enemmän